نکاتی در خصوص شستن لباس کودکان و اطفال
بازدید 78
0

چرا باید لباس نو کودک را قبل از پوشیدن شست؟

پوشیدن لباس نو حس خوبی رو به کودک منتقل می کند اما قبل پوشیدن لباس نو باید اون رو شست خصوصا در مورد کودکان و اما چرا؟
امروز در بخش سلامت مجله نگآرش دلایل این که چرا باید لباس های نو کودکان رو قبل پوشیدن شست رو مطرح می کنیم…
دلایل خوبی برای انجام این کار وجود دارد، مخصوصاً در مورد لباس های زیر، پیراهن و تی شرت ها که مستقیماً با پوست بدن کودک شما در تماس هستند.

🦠 انتقال بیماری: همانطور که شما این لباس را برای انتخاب کردن در اتاق پرو تن می کنید قبل از شما هم مطمئنن این لباس را برای انتخاب تن کرده است، شما اغلب مطمئن نخواهید بود که کسی قبل از شما این لباس را امتحان کرده است یا خیر؟ ممکن است بیماری های پوستی، شپش ها، باکتری ها، قارچ ها از یک شخص به شخص دیگر منتقل شود.اتاق های پرو می توانند محل رشد بسیاری از عوامل مضر باشد.

🎨 رنگ اضافه: رنگ های اضافه حاصل از رنگرزی پارچه، می توانند به پوست شما منتقل شوند. بیشتر پارچه هایی که از ترکیب فیبرهای پلی استر و اکریلیک دوخته می شوند با رنگ های آزو آنیلین رنگ می شوند. این رنگ ها می توانند باعث واکنش های جدی پوستی علی الخصوص برای کودکان شوند. اگر واکنش آلرژیک در این موارد شدید باشد می تواند باعث بروز جوش و خارش شود.

👕 فرم آلدهید اوره: ماده ای شیمیایی است که تولیدکنندگان لباس برای تثبیت رنگ و بافت پارچه مورد استفاده قرار می دهند. پوست های حساس در نواحی ای که در تماس مستقیم مداوم با لباس قرار دارند می تواند علائم جوش و خارش را نشان دهند، نقاطی مثل زیر بغل، یقه، سر آستین و ناحیه ی کمر و ران شلوارها.
💢 از کاربردهای فرم آلدهید اوره جلوگیری از کپک زدن پارچه هایی است که مدت زمان طولانی را در در حال حمل و نقل خواهند بود. این ماده اگرچه با شست و شوی اول به طور کامل از بین نمی رود اما با شست و شوی اول به میزان قابل توجهی از مقدار آن کاسته می شود و در هر بار شست و شو این ترکیب از پارچه برداشته می شود.

👼 این بسیار اهمیت دارد که لباس های نوی نوزادان و کودکان شسته شود، پوست اطفال به رنگ های پارچه ها بسیار حساس هستند و جوش های آلرژیک با احتمال بیشتری در کودکان بروز خواهند کرد.
‼️ برای شستن لباس اطفال از شوینده های بدون رایحه استفاده نمایید. زیرا رنگ و رایحه ی شوینده ها می تواند باعث واکنش های پوستی شوند.
🔹 شست وشوی چندباره ی لباس های اطفال باعث نرمی و راحتی لباس برای طفل می شود.

💡نکته طلایی: در پایان هر بار شست و شو به رنگ آب باقی مانده دقت کنید، اگر هنوز آثار رنگ در آب شست و شو باقی بود به معنی این است که لباس مورد نظر برای اطفال نیازمند شست و شو به صورت جداگانه یا با لباس های هم رنگ خود است تا در کنار محافظت از پوست طفل، به سایر پارچه ها نیز آسیبی نرسد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

آرش

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نه =