چگونه ولخرجی را ترک کنیم
بازدید 102
0

تنها راه درمان ولخرجی

شاید ولخرجی روزانه پانزده هزارتومان در راهی غلط در مقابل خرج های سرسام آور این روزها اصلا لمس نشود و شما متوجه اون نشوید اما با یه جمع ساده متوجه می شوید که همین مبلغ به ظاهر کم در طول یک سال 5,475,000 تومان می شود که این عدد خودش به تنهایی معادل حقوق یک ماه یک شغل محسوب می شود، تا حالا به این فکر کرده اید که روزانه چندتا عادت 15تومانی داریم؟

⁉️ چگونه عادات مالی خود را شناسایی کنیم؟
قدیما یادم میاد که خانواده ها هر خرجی رو که می کردند رو داخل یه سررسید می نوشتن، نوشتن یکی از بهترین راه های رصد و شناخت هر رفتاری می باشد.
با استفاده از همین تکنیک میشه عادات های مالی و خروجی جریان پول تون رو رصد کنید و اون رو کنترل کنید.


⁉️ روش های ثبت عادات مالی
برای ثبت عادات مالی می تونید مشابه گذشته داخل یک دفتر و یا سررسید درآمدها و خرج های روزمره خودتون رو بنویسید و آخر هر ماه این آمار رو تحلیل کنید و جاهایی که زياده رویی و ولخرجی کردید رو شناسایی کنید و سعی کنید اون ها رو اصلاح کنید.


راه جدید کارآمدتر این که با استفاده از برنامه اندرویدی که برای این کار ساخته شدند استفاده کنید که یکی از ساده ترین و با امکانات مناسب برای این کار اپلیکیشن خانه ما (لینک دانلود) می تونید این کار رو انجام بدید، یکی از بهترین قابلیتی که این برنامه ها به شما می دهند این هست که شما می تونید داده های خودتون رو با نمودارهای آماری مشاهده کنید که خیلی سریع تر می تونید سوراخ های جیب خودتون رو شناسایی کنید و به شما کمک می کند کنترل بهتری بر درآمدها و هزینه های خود داشته باشید. با این نرم افزار می توانید تمام هزینه ها و درآمدها را ثبت و دسته بندی کنید و از گزارش های متنوع این نرم افزار برای تصمیم گیری و برنامه ریزی بهتر دخل و خرج خود استفاده کنید.

 

⁉️ بعد از شناسایی مسیرهای ولخرجی چطور با آنها برخورد کنیم؟
در مرحله اول از خودتون بپرسید که آیا می تونید این مسیر رو به یکباره ببندید؟ و اگر جواب شما منفی است از روش بودجه بندی برای اینکار استفاده کنید.

 

پیشنهاد می شود مقاله: چگونه درصد حساب کنیم رو هم بخونید!

 

⁉️ روش بودجه بندی برای ترک ولخرجی
بعد از این که متوجه شدید که کجاها ولخرجی تون زیاده سعی کنید ماه بعدی سعی کنید اون سوراخ رو کوچیک ترش کنید با استفاده از بودجه بندی، فرض کنید در ماهی که گذشت شما یک میلیون تومان رو خرج یه عادت غلط کرده اید، در ماه آینده سعی کنید کمتر از ماه قبل در اون زمینه خرج کنید مثلا ماه آینده هشتصد هزار تومان به اینکار اختصاص بدهید و به همین ترتیب هر ماه رکورد کمتر خرج کردن ماه قبل رو بزنید.

قابلیت بودجه بندی در این اپلیکیشن ها وجود دارد که می تونید از اون برای این کار استفاده کنید.

✅ منبع: مجله نگآرش

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

آرش

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =