بازدید 58
0

بررسی ادعای تاثیر ویتامین D بر بیماری فشارخون بالا و پایین

💬 امروز در بخش سلامت در مجله نگآرش می پردازیم به ادعای بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده ویتامین D که می گویند مصرف ویتامین دی به مرور باعث کاهش فشارخون خواهد ‌شد و برای بیماری فشار خون بالا مؤثر است.

🔹ادعاهای بسیار دیگری در مورد فواید ویتامین D برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی وجود دارد اما تقریباً هیچ کدام از آن‌ها به وسیله آزمایش‌های علمی، با کیفیت بالا اثبات نشده‌اند. می‌توان گفت استفاده از ویتامین D به منظور کاهش ریسک ابتلا به پوکی استخوان تنها ادعایی است که ثابت شده، اگرچه باز هم هیچ مدرکی برای این نقش ویتامین، در مردان دیده نشده‌است.

🔹در مطالعه‌ای که در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد، محققان پس از بررسی داده‌های سلامت حدود ۲۵ هزار نفر، دریافتند که مصرف ویتامین D، در مقایسه با کسانی که از پلاسیبو(دارونما) استفاده کرده‌اند باعث کاهش بیماری های قلبی نشده‌است.

🔸مصرف بیش از حد ویتامین D باعث افزایش جذب کلسیم می‌شود و هایپرکلسیمی خون می‌تواند رسوب این ماده را در دیواره رگ‌های خونی، دریچه‌های قلب و حتی در کبد و کلیه‌ها افزایش دهد و بسیار خطرناک است و موجب مسمومیت دارویی می شود قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

آرش

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =